Rabu, 6 Mac 2013

My Opinion

Aku sekarang di semester 5 tahun akhir penuntut diploma perancangan bandar dan wilayah di uitm seri iskandar, perak. Lagi satu semester je untuk aku harungi demi menggengam segulung diploma. 
Ala, dip je pun..ok aku tahu..

aku pun tak nak la berhenti setakat diploma je..in sha Allah, aku akan teruskan ke peringkat yang lebih tinggi.

Ade mulut-mulut yang mengatakan bahawa “eleh, orang perempuan kalau belajar tinggi-tinggi pun ke ceruk dapur jugak nanti” and yess, i agree with that..and i’m also agree with this sentences “dengan pelajaran la yang menentukan besar mana dapur orang tu”..sooo truuee meyh..

Jadi menuntut ilmu sangat penting tak la kira lelaki ke perempuan..sekarang ni semua orang berebut rebut nak pandai..

”lamanya belajar, tak penat ke?”,”asik belajar je, bila nak kerja?bila nak kumpul duit?bila nak kawin?” bla..bla..bla..bla..bla..sighhh..sooo many question..

hoi, ingat tak penat ke belajar, ingat belajar ni untuk suka-suka je ke? Kalau tak belajar macam mana nak dapat kerja yang bagus..lain la kalau awak bakal mewarisi harta keluarga, or memiliki suara yg enak, or memiliki bakat sebagai seorang anak seni ke..tu dah kira bonus buat diaorang..rezeki diaorang dengan cara yang macam tu..tp, tak semestinya diaorang tak perlukan pelajaran kan..semua orang perlukan pelajaran..

kalau orang yang macam aku ni yang Cuma jadi pelakon dalam angan-angan dan menjadi penyanyi kat dalam bilik air je, kene la cari inisiatif lain untuk teruskan hidup kan.

Ya, rezeki, nasib semua Allah dah tentukan..tp, ingat rezeki datang bergolek golek depan mata tanpa usaha? ‘Allah tak akan ubah nasib seseorang umat tu melainkan dia ubah nasibnya sendiri’..
Dah banyak rasanya aku membebel dalam ni..ni pandangan aku je. Masing masing ada pandangan sendiri kan..kalau tak setuju tu atas korang la kan..nilai la sendiri..kalau yang setuju tu give me 10 sikit..jom tepuk tangan sama-sama, tak nak takpe..tak paksa..eh..

Wassalam..

1 ulasan:

  1. kalau dari diploma sambung ke degree dalam kos perancangan bandar ni jdi berapa tahun je ye belajar?

    BalasPadam

jemput komen yg mana patut ye ^.^