Jumaat, 8 Februari 2013

My top 10 korean drama



Kalau hangpa semua nak tau, aku ni hantu drama korea tanpa melupakan drama melayu. Bukan la aku nak kata drama melayu tu tak baguih..baguih..Cuma ada SESETENGAH,(bukan semua ye)drama melayu ni agak membosankan & kita dah boleh baca jalan cerita dia macam mana. Am i right?dan aku jugak tak kata yang semua korea tu baguih2(ayat selamat)..hehe..

Tanpa membuang masa lagi, dahku mempersembahkan top 10 yang telah menang dan berjaya menambat hati aku all the time..here we go..

10.rooftop prince
Cerita ni lawak gila habaq hang..aku gelak je..walaupn tak berapa boleh terima dek akal tp, mmg best..

9. tree in heaven
Cerita sedih, diingatkan supaya sediakan tisu sebelum menonton

8.secret garden
Ni pn cerita yg tak berapa boleh terima dek akal manusia..tapi, tetap best

7.i’m sorry i love you
Cerita sedih, tangkap leleh habis..jgn lupe sediakan tisu

6.princess hour
Walaupn agak slow..tp, aku sukaaa putera yul..eerrrkk

5.my girl
Suka sebab 2nd hero dia ^.^ tu yang pakai baju kaler merah tu

4.sad love story
Ommo2..warning:wajib sediakan tisu berkotak2 sebab setiap episod air mata meleleh tanpa dipaksa..

3.brilliant legacy
Suke sgt cite ni J

2.boys over flower
Aku tak tahu berapa kali aku duk ulang cerita ni..tak jemu kot..

And the winner is
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
1.full house

Walaupun dah banyak cerita korea yang aku dah tengok..tetap full house di hati..cerita yg takkn buat aku jemu..cerita ni keluar time aku sekolah rendah kot..punye la lama..and, cerita ni paling popular time tu selain my girl.

Sory la kalau drama kesukaan korg tak termasuk list aku..ini bagi pandangan aku je..waktu buat list ni pn aku confius nk bagi ranking kt drama2 ni sebab semuanya best kot..takde ranking, nombor tu sekadar bilangan je..ade lagi drama best yang aku tak list kn mcm i miss you, heartstrings, stairway to heaven, love rain, marry me marry, personal taste, playful kiss, snow queen, to the beautiful you, yoo hee the witch..hmm kalau nak senaraikn mmg berjela tanpa noktah la jawabnye..

Dah kata sepuluh je..so 10 je la aku list..kalau 100,mmg aku list 100 la..hehe..sebab lain kenapa aku suka dengan drama korea ni sebab theme song diaorg..setiap drama tu ada theme song or OST sendiri, tak pernah lagi aku jumpe drama A dgn drama B theme song dia sama..lagu tema ni jugak la yang menaikkn mood penonton sebenarnya..pemilihan lagu tema bagi setiap drama tu pulak mesti kene dengan mood and jalan cerita, tu yang jadi best tu..takde pulak aku tgk cerita sedih lagu happy setakat ni..

Setakat ni je la entri kali ni..

Wassalam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

jemput komen yg mana patut ye ^.^